De grootste verschillen tussen de 2021 Seat Arona en zijn voorganger vind je binnenin. Het dashboard krijgt een andere lay-out met nieuwe materialen en ventilatiemonden, al springen vooral het nieuwe stuurwiel en de centrale multimediadisplay in het oog. Uiteraard wint de Seat Connect-module aan mogelijkheden, met een draadloze verbinding met zowel Android Auto als Apple CarPlay, met stembediening die je activeert met de zin "Hola hola" en met extra online content voor het infotainmentsysteem. Compactere usb-c-poorten doen hun intrede.
De facelift van de Seat Arona zegent de Spaanse SUV ook met nieuwe veiligheidssystemen, gaande de Travel Assist met Lane Assist en Traffic Sign Recognition tot Side Assist met Blind Spot Monitoring, High Beam Assist en Park Assist. Dat moet ook wel, want de concurrentie is bikkelhard.
Motoren?
De 2021-versie van de Seat Arona oogt wat stoerder dan zijn voorganger, vooral in het uitrustingsniveau Xperience komt de compacte SUV een stuk avontuurlijke voor de dag. Verder is het een facelift uit het boekje, met hertekende koplampen (met full-ledtechnologie) en nieuwe bumpers (met een diffusorelement achteraan). Let ook op het vernieuwe Seat-logo en de nu handgeschreven Arona-badges. Het koetswerk behoudt zijn tweekleurige afwerking.
Onder de motorkap verandert er weinig tot niets, ook in 2021 kan je de enkel met voorwielaandrijving te bestellen Seat Arona krijgen met drie motoren:
- Seat Arona 1.0 TGI (CNG): 90 pk en 160 Nm (manuele vijfversnellingsbak)
- Seat Arona 1.0 EcoTSI: 95 pk/175 (manuele vijfbak) Nm of 110 pk/200 Nm (manuele zesbak of DSG-zevenbak)
- Seat Arona 1.5 EcoTSI: 150 pk en 250 Nm (gerobotiseerde DSG-zevenbak)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!