Na een succesvolle carrière van 5 jaar krijgt de Bentley Bentayga een verkwikkende opfrisbeurt. Het koetswerk verwelkomt designelementen van de Continental GT; vooral de elipsvormige achterlichten vallen op. Maar ook de voorzijde oogt een stuk strakker, met voortaan twee volledige koplampen en een langere motorkap. Het radiatorrooster verliest zijn omranding, waardoor de gefacelifte Bentayga aan zelfvertrouwen lijkt te winnen.
Digitale luxe
Maar het is binnenin waar de vernieuwde Bentayga het verschil probeert te maken. Bentley introduceert een nieuwe multimediamodule met een display van 10,9 inch én klassieke bedieningsknoppen (al verhuizen ze van de zij- naar de onderkant). De luxe-SUV krijgt ook een volledig digitaal instrumentarium en een nieuw ontworpen stuurwiel. Om het comfortniveau verder op te trekken, installeert de Britse prestigeconstructeur nieuwe zetels. Afhankelijk van de gekozen configuratie neemt de beenruimte achterin toe met 10 centimeter. Verder zijn zowat alle vandaag verkrijgbare snufjes beschikbaar.
Motoren
Bentley lanceert de vernieuwde Bentayga als V8. Het 4 liter-blok telt twee turbo's, verzamelt een vermogen van 550 pk en ontwikkelt een maximumkoppel van 770 Nm. Die power wordt nog steeds op het asfal gezet door de permanten vierwielaandrijving en de gekende achttrapsautomaat. De Bentayga V8 heeft aan 4,5 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te sprinten en dendert onverstoorbaar door tot een top van 290 km/u. Dankzij de cilinderdesactivatie blijft de CO2-uitstoot steken op 302 gram/km.
Het gamma van de Bentley Bentayga zal snel aangevuld worden door de machtige W12 en door de milieubewustere Hybrid.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!