Geen echte facelift, Jaguar heeft het liever over een modeljaarupdate. En die MY20-versie van de XE herken je het makkelijkst aan zijn vernieuwde lichtsignatuur, al zorgen ook de hertekende bumpers en de fijnere achterlichtunits voor een sportievere uitstraling. En die gespierde pose wordt verder versterkt als je voor de agressiever gesneden R-Dynamic gaat.
Maar de grootste verandering vind je binnenin. Er waaide geen fris briesje door het interieur, maar een heuse storm. Coventry herbekeek niet alleen de materiaalkeuze en de assemblagekwaliteit van de Jaguar XE, maar werkte ook aan de vormgeving, de ergonomie en de technologie. De SportShift-versnellingspook en JaguarDrive Control-schakelaar op de herwerkte middenconsole zijn afkomstig uit de F-Type, het nieuwe stuur en het Touch Pro Duo-infotaimentststeem komen uit de elektrisch I-Pace. De ClearSight-achteruitkijkspiegel kennen we uit de nieuwe Range Rover Evoque.
Altijd automaat
Aan het onderstel of de motorisaties van de Jaguar XE wordt nauwelijks geraakt. De uit aluminium opgetrokken koetswerkstructur staat pal, wie wil kan opteren voor adaptieve schokdempers, de slimme AWD-vierwielaandrijving of de gepersonaliseerbare Dynamic-rijmodus. Vanaf MY20 wordt de XE standaard aangeboden met een automatische transmissie. Het motorenpalet van de Jaguar XE is bekend, met benzine- en dieselmotoren van de Ingenium-familie. Het gamma trapt af met de D180, de P300 fungeert als topversie. Je hebt een vernieuwe Jaguar XE vanaf 42.890 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!