Zoals dat gangbaar is bij een facelift, krijgt het koetswerk van de Opel Insignia een opfrisbeurt. De hertekende bumpers combineren een breder radiatorrooster met herwerkte lichtunits. De adaptieve IntelliLux-koplampen gebruiken introduceren zogenaamde Pixel-technologie: elke koplamp telt voortaan 84 led-segmenten in plaats van 16, waardoor die sneller reageren en preciezer schijnen.
Digitale tellerpartij
Verder zet Rüsselsheim vooral in op het moderniseren van het assortiment hulp- infotainmentsystemen. Zo krijgt de gefacelifte Opel Insignia een nieuwe achteruitrijcamera, die voortaan wordt geruggesteund door de optionele achteruitrijassistent voor langsrijdend dwarsverkeer. Je hebt de keuze tussen verschillende multimediamodules, die allemaal compatibel zijn met zowel Apple CarPlay als met Android Auto. Opel monteert een nieuwe display en frist de bedieningsorganen op, waardoor de tellerpartij, het dashboard en de middenconsole wat strakker ogen. De ergonomische, maar optionele AGR-zetels blijven een troef.
Zuinigere motoren
Opel noemt de vernieuwe Insignia nog efficiënter dan voorheen en dankt de lichte koetswerkconstructie en het splinternieuwe motorenpalet, maar vergeet te vermelden over welke benzine- en dieselmotoren het dan gaat. Navraag leerde ons dat de validaties op de emissies nog niet helemaal rond zijn, dus dat er nog geen details over het verbruik of de CO2-uitstoot gecommuniceerd kunnen worden.
Wat we wel weten: dat de facelift van de Opel Insignia Grand Sport en Sports Tourer hun première beleven op het Autosalon van Brussel 2020.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!