Seat steekt de Ateca in het nieuw, maar logisch dat ook de Cupra Ateca een facelift krijgt. De updates lopen parallel. Dan hebben we het onder meer over de scherper gesneden lichtblokken en het opgefriste interieur, de nieuwe multimediamodule met diagonale menustructuur en spraakassistent. Ook het aantal comfort- en veiligheidssnufjes neemt toe, zodat de Ateca weer helemaal mee is. De Cupra Ateca komt standaard met een progressieve stuurinrichting, adaptieve DCC-demping, 19-duimsvelgen en sportstoelen. Voor het nieuwe sportstuur met geïntegreerde startknop en keuzehendel voor de rijmodi moet je opleggen, net zoals voor het uitlaatsysteem van Akrapovic.
Turbokracht
Onder de motorkap schuilt de overbekende 2.0 TSI, een turbobenzine die een piekvermogen van 300 pk combineert met een maximumkoppel van 400 Nm. Die power wordt op het asfalt gezet middels de 4Drive-vierwielaandrijving en via de gerobotiseerde DSG-transmissie met dubbele koppeling en zeven verzetten. De Cupra Ateca sprint in 4,9 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 247 km/u. Voor de nodige stopkracht zorgen remmen van Brembo-makelij, herkenbaar aan de koperen remklauwen. De snelle SUV debuteert dit najaar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!