Waarom zou je een product veranderen dat goed verkoopt? Dat is wat Fiat leek te denken bij de facelift van zijn 500X. Hij neemt de decoratiestrip in koetswerkkleur in de achterlichten over van de 500. Die beperkte wijzigingen moeten vooral op de verwantschap tussen beide modellen wijzen. De Italiaan biedt voortaan als optie ledkoplampen en is er nog steeds met twee gezichten: Cross en Urban. De Urban krijgt een nieuwe bumper terwijl op de Cross de aluminium decoratiestukken en de mistlampen wijzigen. Het instrumentenbord en stuurwiel veranderen. Op digitaal vlak is de 500X compatibel met Apple CarPlay en Android Auto. De navigatie maakt gebruik van de diensten van TomTom Live.
Onder de motorkap
Het is gedaan met de 1.4. De 500X neemt de aluminium turbomotoren over die onlangs werden geïntroduceerd in de Jeep Renegade. Dat betekent een 1.0-driecilinder met 120 pk die via een zesbak de voorwielen aandrijft en een 1.3-viercilinder met 150 pk en een robotbak met dubbele koppeling. De instapmotor van 1,6 liter met 110 atmosferische pk’s wijzigt niet. De dieselmotoren krijgen AdBlue.
Veiligheid
Al vanaf de instapversie krijgt de 500X verkeersbordherkenning met waarschuwing bij te snel rijden en een spoorassistent. Afhankelijk van de versie en de opties is hij er ook met een automatische noodremhulp, een actieve snelheidsregelaar en automatische grootlichten. De opgefriste 500X staat binnenkort bij de dealers.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!