Ook na 4 jaar trouwe dienst vindt Fiat het design van de Tipo nog niet gedateerd ogen, waardoor het Italiaanse merk enkel de neus van de compacte middenklasser bijwerkt voor zijn traditionele midlifefacelift. De lampen maken nu steeds gebruik van ledverlichting, wat voor een beter lichtbeeld en een langere levensduur moet zorgen. De voorbumper is ook nieuw, terwijl de grille nu het nieuwe Fiat-logo prominent in beeld brengt. Tenslotte krijgt de Tipo nieuwe lichtmetalen velgen van 16 of 17 duim.
Tipo Cross
Er was al een sedan, een hatchback en een break in het gamma van de Tipo, maar een cross-over ontbrak nog. Aangespoord door het succes van de Panda Cross brengt Fiat dan ook de Tipo Cross uit, op basis van de hatchback. Hij staat 4 centimeter hoger op zijn pootjes en krijgt plastic beschermkappen rondom de carrosserie. Samen met de dakdragers is de Tipo Cross 7 cm hoger dan de hatchback, maar technisch verandert er niets.
Nieuwe technologie en motoren
Aan boord zijn de zetels vernieuwd en krijgt de Tipo een nieuw digitaal instrumentenpaneel van 7 duim, terwijl het optionele UConnect 5-infotainmentsysteem van 10,25 duim ook zijn intrede maakt. Dat systeem zagen we voor het eerst op de elektrische New Fiat 500. Het motorengamma bestaat bij de lancering nog maar uit een 1.0 turbobenzine van 100 pk met een CO2-uitstoot van 121 g/km (WLTP) en een 1.3 Multijet-diesel van 95 of 130 pk met een CO2-uitstoot vanaf 110 g/km (WLTP).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!