De Ford Fusion wordt in Detroit tentoongesteld in een licht hertekend kleedje. Het Amerikaanse broertje van de Mondeo blijft trouw aan zijn design, met slechts enkele kleine wijzigingen, met name de leddagrijlichten en de mistlichten. Achteraan valt er niets op te merken behalve dan een nieuwe spoiler. Binnenin is de selectiepook van de automaat verdwenen ten gunste van een selectieknop. De Fusion is verder uitgerust met nieuwe rijhulpsystemen. Hij behoudt zijn voetgangerdetectie, maar kan uitgerust worden met een systeem om zelfstandig te parkeren, evenals een spoorassistent. Bovendien gaat het van nu af aan om een Sync 3-multimediasysteem met aanraakscherm.
V6 Sport
In de Verenigde Staten vinden we ook veranderingen onder de motorkap, met een 2.7-V6 EcoBoost met 325 pk. De Fusion krijgt dan de naam V6 Sport met een specifiek radiatorrooster. Maar bovenal heeft hij recht op een continue, variabele schokdemping die zich in 30 tot 50 milliseconden kan aanpassen aan de rijomstandigheden. De gezinswagen bestaat ook als hybride (Hybrid) en als oplaadbare hybride (Energi). De elektromotor versterkt de tweeliter-benzine. De lithium-ionbatterij van de Energi verzekert een rijbereik van 32 kilometer met nuluitstoot. Een laadbeurt neemt gemiddeld twee en een half uur in beslag. Ford biedt ook een variant met vierwielaandrijving aan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!