Ford geeft zijn Ranger een milde facelift. De grille is hertekend en de hoogste uitrustingsniveaus krijgen xenonlampen met led-dagrijverlichting. Onderhuids is er nu een Wi-Fi-hotspot te bestellen, waarmee de status van de pick-up ook vanop afstand kan worden gecontroleerd. Verder krijgt de Ranger noodremhulp met voetgangerdetectie en kan de snelheidsbegrenzer nu ook zelf vertragen als de maximumsnelheid wijzigt op de verkeersborden.
Downsizing
De Ford Ranger was tot nu toe beschikbaar met een 2.2 TDCi met 160 pk en een 3.2 TDCi met 200 pk, beiden met handbak of automaat. Die motoren worden nu vervangen door een tweeliter diesel met enkele of dubbele turbo in drie vermogensversies: 130, 170 en 213 pk. Die laatste was al bekend van de Ranger Raptor. In combinatie met de eveneens nieuwe 10-trapsautomaat zou het verbruik tot 9 procent lager moeten uitvallen, terwijl de Ranger niets moet inboeten qua laadvermogen (1252 kg) of maximaal trekgewicht (3500 kg).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!