Begin 2020 presenteerde de luxedochter van Hyundai de Genesis GV80, een concurrent voor de grote SUV's van de Duitse Drie: de Audi Q8, de BMW X5 en de Mercedes GLE. Op zoek naar extra slagkracht krijgt deze Genesis naast een facelift ook een nieuwe koetswerkvariant, want de GV80 is er nu ook als Coupé. Hoewel het merk reeds aanwezig is in Europa, is er niet meteen sprake van een Belgische commercialisatie. Of dat ook jammer is?
2023 Genesis GV80 (Coupé) - specificaties
- Koetswerk: De facelift van de Genesis GV80 trekt het koetswerk een tikkeltje strakker, maar het is de nieuwe Coupé-variant die hoge ogen gooit met zijn duikende daklijn en sportievere silhouet.
- Motoren: Geen stekkerhybride of 100% elektrische varianten, de Genesis GV80 komt met een drukgevoede 2,5 liter-viercilinder (304 pk en 422 Nm) of een eveneens door een turbo geholpen 3,5 liter-V6 (380 pk en 530 Nm). De GV80 Coupé kan je ook bestellen met een mildhybride versie van die V6, die een elektrisch duwtje in de rug krijgt om het vermogen en het maximale koppel op te krikken tot respectievelijk 415 pk en 550 Nm.
- Ophanging: Genesis rust de GV80 en GV80 Coupé uit met het zogenaamde Pre-view ECS-systeem, technologie die de weg scant en ervoor zorgt dat de gestuurde ophanging anticipeert op eventuele oneffenheden.
- Technologie: De Genesis GV80 zwemt in slimme snufjes, wij onthouden vooral de Digital Key 2, de vingerafdrukauthenticatie en het UVC-desinfectiesysteem voor telefoons en andere voorwerpen in de daarvoor bestemde lade. Achterpassagiers kunnen genieten van een aanraakscherm met een display van14,6 inch.
- Belgische commercialisatie: Genesis is inmiddels geland in Europa, maar nog niet aanwezig in België. Een kwestie van tijd?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!