Het is niet de eerste keer dat de Hyundai i30 onder het mes gaat, want het alweer uit 2016 stammende model onderging al een facelift in 2020. Maar van een directe opvolger is niet meteen sprake, dus verkiest de Zuid-Koreaanse constructeur om de levensduur van het model nog wat te rekken.
Het betreft een subtiele facelift van de Hyundai i30, die als hatchback, Fastback en Wagon beschikbaar blijft. Wie goed zoekt, vindt nieuwe bumpers, nieuwe velgen en nieuwe koetswerktinten. Ook het radiatorrooster oogt een beetje anders dan voorheen, met onder meer een aangepaste behuizing voor de mistlampen. De ledtechnologie voor de koplampen en de achterlichtblokken is nu standaard.
Motoren?
Ook binnen in de vernieuwde Hyundai i30 blijven de wijzigingen beperkt. Een speciale lak doet het dashboard wat gladder aanvoelen en de middenconsole hult zich nu in glanzend zwart. Verder noteren we een digitale display van 4,2 inch (optioneel 10,25 inch), drie USB-C-poorten (zowel voor- als achterin) en parkeersensoren (zowel voor- als achteraan). In de koffer heeft Hyundai nu ledverlichting gehangen, zodat je beter ziet wat je transporteert.
Aan het motorenpalet raakt de facelift niet. De Hyundai i30 kun je nog steeds bestellen als 1.0 T-GDi 120 en als 1.5 TGDi-160, drukgevoede benzinemotoren die wat elektrohulp krijgen via een 48-voltsysteem. Je behoudt ook de keuze tussen een manuele versnellingsbak en een gerobotiseerde transmissie met dubbele koppeling. Zoek niet naar een N-sportvariant, want die is inmiddels geschrapt.
Leveringen en prijzen?
Er zijn nog geen prijzen bekend van de vernieuwde Hyundai i30, waarvan de productie in de loop van 2024 start. De wagen rolt opnieuw van de band in het Tsjechische Nošovice.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!