Net als de gewone F-Pace krijgt de snelle Jaguar F-Pace SVR een facelift die hem een geslaagder en aangenamer geheel moet maken. Ten eerste is er het nieuwe gezicht, met nóg grotere luchthappers, dat naast een nieuwe look ook een betere luchtstroom voorziet voor de motor en de remmen. De opwaartse druk wordt er ook mee verminderd voor een betere stabiliteit op hoge snelheid, terwijl de luchtweerstand ook is verlaagd van 0,37 naar 0,36 Cd.
5 liter-V8
De motor is nog steeds de 5-liter V8 met compressor, maar dankzij enkele aanpassingen levert hij nu een hoger piekkoppel van 700 Nm en zou de koppelkromme ook verbeterd moeten zijn. Het piekvermogen blijft 550 pk. Dankzij deze tweaks sprint de F-Pace SVR in precies 4 seconden naar de 100 km/u (-0,3 s), de topsnelheid bedraagt nu maar liefst 286 km/u (+3 km/u).
Om al dat koppel beter te kunnen verwerken, krijgt de snelle SUV van Jaguar de koppelomvormer van de XE SV Project 8. De launch control is ook performanter geworden en gebruikt de inertie van de aandrijflijn om de wielen te blijven aandrijven tijdens schakelmomenten. Naast de verbeterde prestaties zou het comfort ook verbeterd moeten zijn en stoot de F-Pace SVR minder CO2 uit, al kan je een uitstoot van 275 gram (-6 g/km) en een verbruik van 12,2 l/100 km moeilijk milieuvriendelijk noemen.
Om al die snelheid (en al dat gewicht) veilig tot stilstand te kunnen brengen, zijn er tweedelige remschijven van 395 mm (voor) en 396 mm (achter) voorzien met een nieuwe 'Integrated Power Booster' en nieuwe remleidingen voor een gretiger rempedaal.
Pivi Pro
Binnenin zijn dezelfde verbeteringen als in de gewone F-Pace facelift terug te vinden, met name het 12,3 inch grote infotainmentscherm dat het Pivi Pro-systeem weergeeft. Ook het stuurwiel en de versnellingsschakelaar (een pook kan je het niet meer noemen) zijn nieuw. De materialen zouden van een hoger kwaliteitsniveau moeten zijn, terwijl je optioneel kan kiezen voor 'slimline' kuipzetels met diamantborduursels. Je kan deze snelle SUV nu bestellen voor minstens 107.190 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!