De Lexus IS 300h ondergaat een esthetische opfrisbeurt. Het werk van de designers concentreerde zich vooral op de voorkant en op het trapeziumvormige radiatorrooster. Ook de led-koplampen en de velgen zijn hertekend. Verder hebben de teams van Lexus aanpassingen doorgevoerd aan de ophanging voor- en achteraan en aan het stuur. Het Drive Mode Select waarmee de bestuurder kiest uit diverse rijprofielen, kreeg bovendien een nieuwe personaliseerbare functie.
Veiligheid
Op veiligheidsvlak kan de IS rekenen op het Lexus Safety System+. Dat omvat het pre-crashsysteem PCS met actieve remingreep, waarschuwing bij het overschrijden van een witte lijn (LDA) en de actieve snelheidsregelaar. Verder heeft de IS een dodehoekwaarschuwing (Blind Spot Monitor) en een waarschuwing voor achteropkomend dwarsverkeer (Rear Cross Traffic Alert).
Enkel hybride
De facelift luidt verder het einde in van de 200t op onze markt. De berline is dus enkel nog verkrijgbaar als hybride, met een 2.5-benzinemotor (181 pk) die volgens de Atkinson-cyclus werkt en een compacte elektromotor van 143 pk. Beide werken samen via een continu variabele elektronische overbrenging E-CVT met een virtuele sequentiële modus. Het gecumuleerde vermogen bedraagt 223 pk, terwijl de CO2-uitstoot beperkt blijft tot 97 g/km (NEDC-normverbruik van 4,3 l/100 km).
Muziek
Verder krijgt de IS het audiosysteem Pioneer Premium Sound met tien luidsprekers. Het kan als optie worden vervangen door een Mark Levinson Premium Surround-installatie met 15 luidsprekers. Op de middenconsole troont een groter scherm (10,3 in plaats van 7 duim) met het multimediasysteem Lexus Premium Navigation. De Executive-versie ten slotte krijgt decoratiestrips in metaal en donker hout die met lasers zijn bewerkt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!