De Lexus RX gaat intussen sinds 2015 mee, dus acht Lexus de tijd rijp om de hybride cross-over eens onder handen te nemen. De bescheiden facelift brengt hertekende bumpers met herwerkte lichtblokken. De koplampen zijn voortaan uitgerust met zogeheten BladeScan-technologie, een adaptieve grootlichtassistent die de weg beter verlicht en potentiële gevaren sneller opmerkt zonder de tegenliggers te verblinden.
Apple Android
Ook binnenin blijven de aanpassingen beperkt. De centrale multimediasysteem krijgt een aanraakscherm, ruilt de merkwaardige bedieningsjoystick voor een touchpad en werkt nu met zowel Apple Car Play als Android Auto. Verder noteren we ook een aantal estetische fijnslijperij, die het interieur een luxueuzere aanblok moeten geven. Ook de veiligheidstechnologie krijgt een update en wordt nu gebundeld onder de noemer "Lexus Safety System +". De modificaties hebben betrekking op zowel de RX als op diens gestrekte L-versie, die is 11 centimeter langer en telt een derde zetelrij.
Hybride
Aan het hybride aandrijfgeheel van de RX 450h raakt Lexus niet, de cross-over behoudt de eerder conventionele Hybrid Synergy Drive-technologie die niet in de stekker moet om te renderen en die zijn vermogen put uit een 3,5 liter-V6 (met Atkinson-cyclus). Die krijgt rugdekking van twee elektromotoren, goed voor een systeemvermogen van 335 pk. De verniewde RX zou wel strakker moeten sturen. Met dank aan het stijvere koetswerk, aan het gewijzigde onderstel met FCD-dempers (Friction Control Device) en aan de ACA-functie (Active Cornering Assist).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!