Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Lexus RX: bescheiden facelift met technologische updates

Geschreven door Klaas Janssens op 31-05-2019

Lexus geeft de RX een eerder bescheiden facelift, al zorgen technologische updates wel voor meer veiligheid en meer dynamiek.

De Lexus RX gaat intussen sinds 2015 mee, dus acht Lexus de tijd rijp om de hybride cross-over eens onder handen te nemen. De bescheiden facelift brengt hertekende bumpers met herwerkte lichtblokken. De koplampen zijn voortaan uitgerust met zogeheten BladeScan-technologie, een adaptieve grootlichtassistent die de weg beter verlicht en potentiële gevaren sneller opmerkt zonder de tegenliggers te verblinden.

Apple Android

Ook binnenin blijven de aanpassingen beperkt. De centrale multimediasysteem krijgt een aanraakscherm, ruilt de merkwaardige bedieningsjoystick voor een touchpad en werkt nu met zowel Apple Car Play als Android Auto. Verder noteren we ook een aantal estetische fijnslijperij, die het interieur een luxueuzere aanblok moeten geven. Ook de veiligheidstechnologie krijgt een update en wordt nu gebundeld onder de noemer "Lexus Safety System +". De modificaties hebben betrekking op zowel de RX als op diens gestrekte L-versie, die is 11 centimeter langer en telt een derde zetelrij.

Hybride

Aan het hybride aandrijfgeheel van de RX 450h raakt Lexus niet, de cross-over behoudt de eerder conventionele Hybrid Synergy Drive-technologie die niet in de stekker moet om te renderen en die zijn vermogen put uit een 3,5 liter-V6 (met Atkinson-cyclus). Die krijgt rugdekking van twee elektromotoren, goed voor een systeemvermogen van 335 pk. De verniewde RX zou wel strakker moeten sturen. Met dank aan het stijvere koetswerk, aan het gewijzigde onderstel met FCD-dempers (Friction Control Device) en aan de ACA-functie (Active Cornering Assist).

 

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten