In navolging van Suzuki met de Swace en de Across voegde ook Mazda een Toyota aan zijn gamma toe. De Yaris Hybrid kreeg andere badges en werd de Mazda 2 Hybrid. En die krijgt in de loop van 2024 een facelift die de visuele link met de bestaande modellen uit de catalogus moet versterken. Lees: meer Mazda, minder Toyota.
De voorkant van de Mazda 2 Hybrid draagt een specifieke bumper en kreeg een nieuw ontworpen grille. De koplampen blijven identiek aan die van de Toyota Yaris, net als de flanken en het dak. Aan de achterkant krijgt de achterklep een speciale sierstrip onder de ruit die bij de carrosseriekleur past (zwart bij de Yaris) en de achterlichten lijkt te verlengen. Er zijn ook nieuwe wielen verkrijgbaar - in 16 of 17 duim.
Mechanische status quo
Verder adopteert de vernieuwde Mazda 2 Hybrid de modeljaarupdates waarmee Toyota de Yaris zegent. Zoals een nieuw instrumentarium met een digitale tellerpartij van 7 of 12,3 inch (afhankelijk van de gekozen uitvoering). Ook het infotainment wordt vernieuwd en krijgt een display van 9 of 10,5 inch (opnieuw afhankelijk van de gekozen uitvoering).
Aan de hybride aandrijflijn van de Mazda 2 Hybrid wordt niet geraakt, in tegenstelling tot de vernieuwde Toyota Yaris die een krachtigere Hybrid 130-variant verwelkomt. Dat wil zeggen dat ook deze facelift van de Mazda 2 Hybrid het met een 1,5 liter-benzinemotor rooit, die een goed is voor een piekvermogen van 116 pk en voor een maximumkoppel van 141 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 9,7 seconden en de topsnelheid bedraagt 175 km/u, terwijl het gemiddelde normverbruik blijft steken tussen de 3,8 en 4,0 l/100 km (afhankelijk van de wielmaat). Dan hebben we het over een CO2-uitstoot tussen 87 en 97 g/km.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!