Na de berline- en de breakversies van de C-Klasse geeft Mercedes-Benz vandaag ook de coupé en de cabrio een facelift. Zoals verwacht heeft zo’n opfrisbeurt niet louter esthetische gevolgen. Er zijn namelijk ook een paar niet-verwaarloosbare technische aanpassingen doorgevoerd.
Meer technologie
Uiterlijk krijgen de tweedeursversies van de C-Klasse een nieuw lichtblokontwerp met als optie Multibeam-koplampen vooraan. Daarmee zie je beter zonder tegenliggers te verblinden. Buiten een volledig digitaal instrumentenbord is aan boord geen echt nieuws te melden. Maar de hightech-uitrusting is wel fors gemoderniseerd. Zo biedt de auto voortaan als optie een semiautonoom rijsysteem en het Energizing-systeem. Dat laatste past allerlei comfortfuncties (stoelverwarming en -ventilatie, klimaatregeling, sfeerparfum,…) aan volgens een aantal programma’s.
Nieuwe motoren
Ook in het motorruim valt het nodige nieuws te rapen. De 2.0-turbobenzinemotor van de C200 is vervangen door een 1.5-turbomotor met 184 pk en een elektrisch netwerk van 48 Volt met een microhybride functie onder de naam EQ Boost. Volgens Mercedes-Benz brengt deze ‘boost’ een tijdelijke vermogenswinst van 14 pk. De AMG C43 van zijn kant ziet het vermogen van zijn drukgevoede 3.0-V6 stijgen van 367 naar 390 pk bij een gelijk koppel van 520 Nm. Over een paar weken staan de verbeterde C Coupé en Cabriolet bij de dealers.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!