Zoals bij elke facelift krijgt ook de vernieuwde Mercedes G-Klasse herwerkte bumpers en aangescherpte designdetails, maar de voornaamste verbetering springt minder snel in het oog. De ingenieurs hebben immers hard gewerkt aan de aerodynamica van de Geländewagen, waardoor de luchtweerstandscoëfficiënt van het geblokte koetswerk daalt van 0,53 naar 0,48. En dat helpt natuurlijk om het brandstofverbruik te drukken.
De facelift van de Mercedes G levert de terreinwagen ook de jongste generatie van het Mbux-multimediasysteem op, inclusief aanraakdisplay van 12,3 inch. Het interieur verwelkomt nieuwe materialen en extra sfeerverlichting, zodat je ook tijdens de meest barre avonturen over een minimum aan luxe blijft beschikken.
Hybride motoren op benzine en diesel
Om te voldoen aan de Euro 6e-emissienorm grijpt de facelift van de Mercedes G-Klasse naar mildhybride motorondersteuning. Het gaat om een starter-generator op 48 volt die een elektroboost van 20 pk belooft. Het aanbod bestaat uit de 367 pk sterke G450d en de 449 pk krachtige G500, die allebei aangedreven worden door een zes-in-lijn.
Wie een Geländewagen met V8 wil, moet de Mercedes-AMG G63 hebben. Die blijft zijn door twee turbo's opgezweepte 4 liter-krachtbron trouw, maar profiteert nu ook van die EQ-boost op 48 volt. Het beresterke blok is nog steeds goed voor een piekvermogen van 585 pk en voor een maximumkoppel van 800 Nm, power die deze AMG-creatie in 4,3 seconden van 0 naar 100 km/u stuwt. De topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 220 km/u.
Binnenkort presenteert Mercedes de langverwachte, volledig elektrische EQ-versie van de G-Klasse.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!