Het kat-en-muisspel tussen de BMW X4 en de Mercedes GLC Coupé gaat verder met een facelift voor die laatste, zoals bij de gewone GLC. De cross-over uit Stuttgart geniet van een hertekende grille en vernieuwde bumpers, luchthappers en koplampen (standaard LED). De achterpartij evolueert met een nieuwe lichtsignatuur. De designteams van Mercedes-Benz hebben ook de achterbumpers en uitlaatpijpen herdacht. De beschermplaten zijn ook aangepast. Het interieur behoudt zijn lijn, zijn centrale scherm (touch en groter) en zijn tellerpartij van 12,3 inch. We moeten graven in de elektronica om de belangrijkste vernieuwingen van het model te ontdekken.
MBUX
Door de laatste generatie multimediasysteem in te bouwen, krijgt de GLC Coupé ook het MBUX-systeem. Dit geconnecteerde infotainmentsysteem is nog effectiever als het wordt gekoppeld aan het centrale scherm van 10,25 inch (in plaats van 7 inch). De inzittenden kunnen het systeem op 5 manieren bedienen: het aanraakscherm, de Touch Control-knoppen op het stuur, de touchpad op de middenconsole, de spraakbesturing geactiveerd door een “Hey Mercedes” en optioneel is er ook nog gesture control. Voor de veiligheid krijgt de GLC nu standaard een rijstrookassistent, een fileassistent en een assistent voor achteruitrijmanoeuvres met een aanhangwagen. Voor het comfort is er de Energizing-optie, met coach, die bepaalde sfeerverlichtingen en muziek voorstelt, samen met een afstelling van de airco, de massagezetels en de zetelverwarming of -ventilatie om een “optimale” sfeer te creëren.
Microhybridisatie
Alle motoren van de GLC Coupé zijn voorlopig viercilinders. De dieseloplossingen voldoen aan alle Euro 6d-normen die verplicht worden vanaf 2020. De 200d ontwikkelt 163 pk tegenover 194 pk voor de 220d en 245 pk voor de 300d. De CO2-uitstoot gaat van 137 tot 153 g/km. De GLC 200 en 200d zijn beschikbaar met tweewielaandrijving, alle andere versies zijn standaard voorzien van 4Matic-vierwielaandrijving. Wat betreft de benzinemotoren, die zijn gekoppeld aan een microhybridisatie dankzij een 48 V-netwerk (met EQ Boostfunctie). De vermogens gaan van 197 pk voor de GLC 200 tot 258 pk voor de GLC 300 met CO2-emissies van 161 tot 169 g/km.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!