De visuele verschillen bij de vernieuwde Mitsubishi Eclipse Cross zijn direct op te merken: de neus is veel scherper geworden en krijgt zo te zien standaard ledverlichting mee, terwijl de achterkant ook een serieuze transformatie heeft gekregen. De achterklep en achterruit zijn hertekend, waarbij die laatste niet meer wordt gesplitst door een balk tussen de achterlichten. Het geheel oogt nu een pak traditioneler dan voordien, wat twijfelende klanten misschien over de streep kan trekken.
PHEV
Onder de motorkap zit in eerste instantie nog steeds de 1.5-turbobenzine die we al kennen van de pre-facelift, daar leverde hij 163 pk. De motor is steeds gekoppeld aan een CVT die een 8-trapsautomaat kan simuleren. Het grote nieuws is echter de komst van een PHEV-model met de aandrijflijn uit de Mitsubishi Outlander PHEV, al zouden er wel enkele aanpassingen zijn gemaakt om in het compactere chassis van de Eclipse Cross te passen. De aandrijflijn bestaat nog steeds uit een 2,4 liter-benzinemotor en twee elektromotoren (eentje voor elke as).
De PHEV kan in noodgevallen of voor het kamperen tot 1.500 watt aan stroom leveren. Met een volle batterij en benzinetank zou dit volgens Mitsubishi goed zijn voor 10 dagen aan noodstroom voor een huis via het Vehicle-to-Home-systeem. De Eclipse Cross komt in zijn nieuwe gedaante naar Europa, ook als PHEV, maar het is nog niet duidelijk in welke markten hij aangeboden zal worden. Dat zal afhangen van de vraag en het potentieel van de verschillende markten, aldus Mitsubishi.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!