Panamericana-grille van de AMG GT C. Achteraan is de diffuser licht herwerkt. Verder gaat het om kleine details, zoals nieuwe velgen met veel aandacht voor de stroomlijn. Ook voor de ingewanden kunnen we niet van een revolutie spreken, want de 4.0-V8 ontwikkelt nog steeds 476 of 510 pk. We hadden nochtans wel wat meer verwacht aangezien de AMG C43 bij zijn facelift wel recht had op 26 extra paardjes.
Technologie
Mercedes gebruikt de facelift van de C-Klasse om de technologie aan boord te moderniseren. In de C63 vertaalt zich dat in de komst van een digitaal dashboard van 12,3 duim. Maar hij heeft voortaan vooral recht op het optionele AMG Track Pack, dat bestaat uit een digitale chronometer en een visualisering van circuits met telemetriefunctie, naar het voorbeeld van BMW M. Gekende circuits zijn opgeslagen, maar Mercedes-AMG laat ook de mogelijkheid om nieuwe tracés te registreren. Het perfecte accessoire voor trackdays, dus.
Nieuwe automaat
Ook rond het motorblok is nieuws te rapen. Het belangrijkste is de komst van een nieuwe automaat met 9 in plaats van 7 versnellingen. In plaats van een koppelomvormer gebruikt hij bovendien een natte schijvenkoppeling. Daardoor schakelt hij sneller en weegt hij wat minder. Deze nieuwe automaat kan bovendien versnellingen overslaan bij het terugschakelen. Het elektronische differentieel is voortaan standaard, waarvoor dank, Mercedes-AMG. En de C63 S wordt uitgerust met actieve silent blocs.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!