Vanaf 2025 biedt Porsche twee verschillende Cayennes aan die technisch niets met elkaar te maken hebben. Een volledig elektrische en de huidige generatie, die nog enkele jaren in het aanbod blijft.
Om die laatste alvast te prepareren voor de tweede helft van dit decennium, knapt Porsche zijn grote SUV (inclusief de zogenaamde Coupé-versie) nog eens grondig op.
10,9 duim
Geheel naar de meug van de Chinese autokoper is het extra beeldscherm van 10,9 duim aan passagierszijde, te krijgen als optie. De bijrijder kan daarop plaatjes draaien of video’s afspelen, en zoals de wet het voorschrijft is het scherm zodanig gelamineerd dat de kijkhoek te scherp is voor de bestuurder om mee te gluren. Ook de rest van de schermen, achter het stuur en centraal, zijn nieuw.
Zeer Amerikaans dan weer is de nieuwe positie van de pook: niet langer op de middentunnel maar rechts achter het stuur, zoals in pakweg een Chevrolet Suburban. Het creëert ruimte voor een extra opbergvak, een gekoeld kastje waarin je je telefoon draadloos kan opladen. Merk op dat de boordplank nogal stevig hertekend is, onder andere de ventilatiemonden zijn van positie veranderd. Porsches grootste SUV (voorlopig, want er is een zevenzitter op komst) krijgt ook een nieuw stuur, dat we al kennen uit de 911.
Elders geliefd
De Cayenne, die in Slovakije gebouwd wordt, is in ons land een van de minst gekochte modellen van Porsche. Wereldwijd is het dan weer wel de populairste van de familie, goed voor een derde van de jaarlijkse afzet. Over enkele weken toont Porsche ook de rest van de vernieuwde Cayenne.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!