De Range Rover Velar is onder het mes gegaan. Dat leverde de luxe-SUV van Land Rover met zijn ‘zwevende’ dak vooraan een opnieuw ontworpen grille op, omgeven door nieuwe slanke, dynamische ‘Pixel LED’-koplampen die zorgen voor een krachtige, brede verlichting zonder andere weggebruikers te verblinden. Aan de achterzijde kregen de ledlichtblokken een 3D-look en een sterkere rode gloed. Het derde remlicht loopt voortaan over de hele breedte van de achterruit. Land Rover heeft ook het onderste deel van de achterbumper gewijzigd, om de uitlaatpijpen te verbergen. De restyling brengt ook enkele donkere accenten aan.
Gebogen zwevend scherm
Binnenin verschijnt een nieuw gebogen zwevend scherm van 11,4 duim. Via dat scherm worden de vele functies van het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem bediend. Daarop zijn de virtuele knoppen voor de airco, de stoelen en het geluidsvolume altijd zichtbaar via nieuwe zijbalken aan weerszijden van het scherm. De individuele temperatuurregelaars voorin, het audiovolume en de Terrain Response 4x4-regelmodi zijn altijd onmiddellijk toegankelijk. Bij het opstarten geeft het systeem een Pre-Drive-paneel weer voor een snelle toegang tot veelgebruikte functies, zoals ontdooiing en desgevallend stoelverwarming. De Velar krijgt ook over over the air-updates.
Puur een zonder leder
Er werd een inspanning geleverd om ongewenst geluid terug te dringen, met een actieve ruisonderdrukkingsfunctie die beschikbaar is met de optionele Meridian-audiosystemen. Het Cabin Air Purification Plus-systeem zorgt voor schonere lucht in het interieur, met PM2,5-fijnstoffilters en CO2-management. In plaats van leer is het mogelijk te kiezen voor een mengeling van Kvadrat-wol en polyurethaan textiel geïnspireerd op confectie op maat.
Grotere batterij
De Velar P400e met zijn 404 pk plug-in hybride aandrijflijn krijgt een batterij met een grotere capaciteit voor de 105 kW (143 pk) sterke elektromotor. Met de beschikbare 19,2 kWh neemt de actieradius toe tot 64 km (WLTP), of zo’n 50 km bij reëel gebruik. Dit betekent een winst met 20%. Naast die PHEV biedt Land Rover nog steeds benzine- en dieselmotoren, met microhybridisering (behalve voor de P250) en een achttrapsautomaat:
- P250: 2.0-viercilinder, benzine, 250 pk
- P400: 3.0-zescilinder, benzine, 400 pk
- D200: 2.0-viercilinder, diesel, 204 pk
- D300: 3.0-zescilinder, diesel, 300 pk
- P400e: 2.0-viercilinder, PHEV, 404 pk
Deze vernieuwde Range Rover Velar is in België verkrijgbaar vanaf 69.160 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!