Vanaf deze zomer kan je kiezen voor een plug-in hybride Mégane Grandtour. Ter gelegenheid van de facelift van het model voegt Renault een E-Tech plug-in hybride versie toe van 160 pk aan het gamma van de break. Hij combineert een 1.6 4-cilinder met twee elektromotoren, die vasthangen aan een versnellingsbak met klauwkoppeling. De 400 V-batterij van 9,3 kW laat de Mégane volledig elektrisch rijden gedurende 50 km (WLTP) met een maximumsnelheid van 135 km/u. De hatchback krijgt ook een hybride versie, maar die volgt later. Renault voegt ook een klassieke verbrandingsmotor toe aan het gamma: een 1.0 TCe van 120 pk met een manuele versnellingsbak die is geoptimaliseerd voor een laag verbruik.
Meer technologie
Bepaalde uitrustingsniveaus van de Mégane (standaard op de R.S.) hebben nu recht op een nieuwe digitale tellerpartij. Dat maakt gebruik van een 10,2 inch scherm. Op de middenconsole is het, naast het standaard display van 7 inch, mogelijk om te genieten van een multimediasysteem van 9,3 inch. Ook de veiligheid geniet van de technologische evolutie met autonome rijsystemen tot op niveau 2 voor de modellen met EDC-bak en de PHEV. Het systeem werkt tot op een snelheid van 160 km/u en houdt de wagen binnen de rijstrook, anticipeert vertragingen en kan zelfs noodremmen om vervolgens weer te vertrekken.
Esthetisch
De facelift van de Mégane dekt het hele gamma, waaronder de berline (en dus ook de R.S.) en de break Grandtour. Het model heeft nu een volledige LED-verlichting vooraan, terwijl de achterlichten (ook LED) nu dynamische knipperlichten hebben. De voorbumper is ook hertekend. Aan boord is, naast de nieuwe schermen, ook de bediening van de airco vernieuwd. Net als de bediening van de rijhulpsystemen aan het stuur. Een nieuwe aankleding, vanaf het tweede uitrustingsniveau, moet de afwerking verbeteren. De facelift brengt ook nieuwe velgen en kleuren met zich mee.
Renault Sport
De GT Line wordt vervangen door de nieuwe R.S. Line. Die geeft zowel het exterieur als het interieur een sportieve look. De Mégane R.S. krijgt 20 pk bij en levert nu 300 pk, net als de Trophy. Die laatste heeft nog steeds hetzelfde vermogen, maar onderscheidt zich door zijn Cup-chassis met een sperdifferentieel van Torsen op de voorwielen. De ‘klassieke’ R.S. heeft het 4Control-systeem met vierwielsturing aan boord. Het koppel van de R.S. neemt ook toe tot 400 Nm (+ 30 Nm). De R.S. Monitor is tenslotte ook vernieuwd en kan meer rijparameters in realtime weergeven.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!