De Rolls-Royce Cullinan krijgt een Series II gedoopte facelift, die de alweer uit 2018 stammende SUV een nieuwe neus bezorgt. De voorzijde combineert slankere koplampen met een nieuwe led-signatuur, net zoals bij de Phantom wordt het herwerke radiatorrooster voortaan verlicht en ook de bumper krijgt een volledig nieuw design. Achteraan zijn de wijzigingen aan het koetswerk minder ingrijpend, met een hertekende bumper en aangepaste einddempers van de uitlaatlijn. De Series II krijgt ook nieuwe 23-duimsvelgen.
Rolls-Royce Bespoke
Ook binnenin de Rolls-Royce Cullinan Series II verandert het een en het ander. Uiteraard worden de digitale displays van zowel de tellerpartij als het infotainment vervangen door nieuwe schermen, ook de met multimediamodule is helemaal nieuw. Maar het opvallendst is de glazen partij die het hele dashboard overkoepelt. Verder heeft Rolls-Royce vooral aan de personaliseringsmogelijkheden van het interieur gewerkt. De klant is naast koning ook keizer en admiraal. De Bespoke-afdeling legt voortaan beduidend meer gewicht in de schaal.
Black Badge
De Series II van de Rolls-Royce Cullinan behoudt de bekende V12-krachtbron, een door twee turbo's ondersteund 6,75 liter-blok dat een piekvermogen van 571 pk paart aan een maximumkoppel van 850 Nm. De facelift is meteen beschikbaar als sportievere Black Badge, herkenbaar aan zijn zwarte designdetails en verduisterde lichtblokken. In de Black Badge toont de V12 zich ook krachtiger: het vermogen klimt naar 600 pk en het maximale koppel naar 900 Nm. Dat volstaat om de toch 5,3 meter lange en 2,7 ton zware Cullinan Black Badge in een 5-tal seconden van 0 naar 100 km/u te stuwen. De topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 250 km/u.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!