Na hybride varianten van zowel de XV als de Forester is het nu de beurt aan de Impreza e-Boxer. De atmosferische 2 liter-krachtbron krijgt de hulp van een in de continu variabele Lineartronic-transmissie geïntegreerde elektromotor die het gemiddelde brandstofverbruik met 10% reduceert, die wat extra boost geeft bij het hernemen en die volledig emissieloos rijden mogelijk maakt. Weliswaar over een afstand van maximum 1,6 kilometer en aan een snelheden tot 40 km/u. Op de officiële CO2-uitstoot blijft het nog even wachten, daar de homologatie nog niet helemaal rond zou zijn.
De Subaru Impreza e-Boxer blijft trouw aan zijn vierwielaandrijving. Ook de SI-Drive staat pal, dat is het systeem waarmee je de sturing van de boxermotor kan aanpassen. De Intelligent-rijmodus probeert zo veel mogelijk brandstof te besparen, terwijl de Sport-stand vooral het rijplezier dient. Je kan ook de hybride werking manipuleren, want je kan er manueel voor kiezen om puur elektrische of enkel op de verbrandingsmotor te rijden (om de batterij de sparen, bijvoorbeeld).
Subaru grijpt de introductie van de e-Boxer aan om de Impreza op te frissen. Groot zijn de veranderingen niet: het koetswerk krijgt hertekende bumpers, herwerkte lichtunits en nieuwe velgen, terwijl het EyeSight-systeem nieuwe veiligheidsfuncties verwelkomt. De Belgische commercialisatie staat gepland voor mei 2020, maar je kan de hybride Impreza nu reeds bestellen:
- Comfort: 29.995 euro
- Luxury: 32.995 euro
- Premium: 34.995 euro
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!