Suzuki noemt zijn Ignis graag uniek, omdat het zowat de kleinste SUV is die je op de markt kan vinden. Het autootje is vooral een veroveringsmodel op markten waar veel mensen nog de overstap van scooter naar vierwieler willen maken, maar ook bij ons heeft de grappig gelijnde Ignis wel al wat klanten gevonden.
Mild Hybrid
Hij heeft nu een nieuw radiatorrooster met vijf spijlen gekregen, net als hertekende bumpers met zilverkleurige bodemplaat voor- en achteraan, extra kleuren en nieuwe wijzerplaten voor het interieur en dus ook een verbeterde (nieuwe injectie, elektrische variabele timing voor de inlaatkleppen, oliepomp met variabele inhoud…) 1,2 liter. Die komt met het mild hybrid-systeem SHVS met een grotere lithium-ionbatterij van 10 Ah, wat goed moet zijn voor een wat lager brandstofverbruik.
Het elektromotortje drijft de Ignis dus nooit rechtstreeks aan, het gebruikt de tijdens het vertragen opgeslagen kinetische energie wel om de benzinemotor bij te staan bij acceleraties. Je kon de Ignis voordien alleen met een manuele vijfversnellingsbak krijgen, nu wordt er ook een continu variabele transmissie beschikbaar. Het is nog even wachten op cijfers over wat dat in de praktijk allemaal oplevert qua prestaties, verbruik en emissies.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!