Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Fashion / Volvo analyseerde de nieuwe luxetrends

Geschreven door Olivier Duquesne op 06-11-2015

Volvo heeft een onderzoek laten voeren over wat luxe betekent voor klanten van auto’s. Uit de studie blijkt dat het begrip een andere invulling heeft gekregen sinds de komst van connectiviteit.

Luxe is in de eerste plaats een kwestie van perceptie. En die perceptie evolueert, zelfs sneller dan ooit als we het onderzoek mogen geloven dat in opdracht van Volvo werd uitgevoerd. Kjaer Global, het agentschap dat het rapport opstelde, verklaart dat luxe tegenwoordig synoniem is van “goed leven” in de zin van gevoeligheid en persoonlijk evenwicht. Dit veronderstelt de toegang tot “stimulerende ervaringen” en niet zozeer “het bezit van rijkdom”. Dit idee van luxe kan zich in de auto vertalen in de afwerking en de materialen, maar ook in de ergonomie, het comfort en bijkomende diensten die bij het rijden horen.

Nieuwe luxe

De evolutie van de verwachtingen van de klanten wat luxe betreft, is sterk gelinkt aan de nieuwe manieren van communiceren. De personen die in het kader van deze studie ondervraagd werden, associëren luxe aan bepaalde faciliteiten, zoals “realtime innovatie, de connectiviteit en toegankelijkheid op elk moment”. Met andere woorden, we willen snel toegang hebben tot een hele reeks diensten en informatie dankzij apparaten, software of betrouwbare en doeltreffende gesprekspartners.

Zonder logo

Die gegevens wil Volvo gebruiken voor zijn toekomstige modellen, waaronder de S90 en de V90, die binnenkort volgen in het spoor van de XC90. Het merk wil duidelijk een transformatie ondergaan om klanten aan te trekken die op zoek zijn naar deze nieuwe luxe. Een uitdaging die ook de klassieke premiummerken moeten aangaan. Temeer daar de “luxe zonder logo” van discrete merken die voorbehouden zijn voor “kenners”, het autolandschap zou kunnen verstoren. Hetzelfde geldt trouwens voor de domeinen mode, reizen en heel wat andere producten en diensten.

Veranderen of verdwijnen

Om niet aan de kant geschoven te worden moeten de grote namen zich aanpassen en volgens Volvo kiezen voor “een meer persoonlijke, authentieke positionering die meer gebaseerd is op de klantenervaring”. Daaruit blijkt ook dat het Zweedse merk opschuift naar een meer “premium” positionering om te Duitse sterren binnen dit segment uit te dagen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten