Het boeken van een citytrip, de aankoop van een laptop, de overstap naar een voordeligere energieleverancier, de zoektocht naar een nieuwe auto … Kan je je (nog) inbeelden hoe je dit zou doen zonder internet? Het gebruik van het internet biedt ook immens veel voordelen met betrekking tot hoe de consument omgaat met zijn verzekeringen. Maar vele van deze voordelen worden onbenut door verzekeringsmakelaars. Het is dringend tijd dat de verzekeringsmakelaar zich heruitvindt. Verzekeringsmakelaar Hopala neemt hierin het voortouw.
Digitalisering, het zal de consument worst wezen
Digitalisering is een buzz-woord en wordt voornamelijk gebruikt door grote bedrijven of in de financiële pers. De consument heeft geen boodschap aan digitalisering, hij wil gewoon op de juiste manier worden behandeld. In deze correcte behandeling is digitalisatie slechts een middel en geen doel op zich. Dat geldt ook voor de verzekeringssector en in het bijzonder voor de verzekeringsmakelaardij.
De onafhankelijke verzekeringsmakelaar in België bepaalt in hoofdzaak hoe de consument het beheer van zijn verzekering beleeft. In de meeste gevallen bieden makelaars beperkte mogelijkheden op het internet, zoals de aanvraag van een offerte of het communiceren via e-mail. Maar wil je als consument niet gewoon onmiddellijk weten wat je verzekering zou kosten en niet twee dagen wachten totdat iemand een offerte stuurt naar je mailbox?
De verzekeringsmakelaar heeft nood aan een make-over
Vreemd genoeg zijn het de directe verzekeraars zoals Corona Direct, Yuzzu en Ethias die al geruime tijd een premieberekening en offerteaanvraag aanbieden op hun website. Bij hen kan je natuurlijk enkel terecht voor één product, met name het hunne. Recent kan je voor een autoverzekering ook terecht bij vergelijkingssites, waarvan Independer, onderdeel van de groep rond Het Laatste Nieuws, ongetwijfeld de bekendste is. Je verzekering kiezen en afsluiten is slechts één aspect van de totale beleving rond je verzekering … Proactieve opvolging, advies op maat en schadeafhandeling zijn minstens even belangrijk. Het is nu net deze totaalbeleving waarin Hopala zich onderscheidt.
Hopala, de nieuwe manier om je verzekering te beleven
Als onafhankelijke verzekeringsmakelaar gaat Hopala voor de ultieme beleving: zorgeloos, transparant en makkelijk – niet meer maar ook niet minder dan wat de consument verwacht. “Persoonlijk” en “Digitaal” gaan hierbij hand in hand. Of het nu gaat om het kiezen van het juiste verzekeringsproduct, de afhandeling van een schadegeval tot zelfs de opzeg van je verzekering, Hopala trekt alle registers open om je een zorgeloze, transparante en makkelijke manier ervaring aan te bieden. Oprichter Benjamin Buyens zegt hierover: “Nogal vanzelfsprekend, zou je zeggen, dat vinden wij ook maar blijkbaar toch niet zo evident binnen een logge sector. De verzekeringsmakelaar had duidelijk nood aan een make-over. Wij geven daarbij graag het voorbeeld aan andere makelaars.”
Zorgeloos, transparant en makkelijk: probeer het zelf
Wil je graag eens ondervinden wat die nieuwe manier om je verzekering te beleven juist inhoudt, dan kan je vrijblijvend starten met een simulatie voor je autoverzekering of brandverzekering op de website van Hopala. De kans is groot dat je naast het beleven van de ultieme klantenervaring in verzekeringen ook nog honderden euro’s kan besparen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!