BMW wil de assemblage van elektrische modellen integreren in zijn montagelijnen zonder de productie te moeten onderbreken. Daarom zoeken de teams van de constructeur uit München een manier om de downtime te verminderen door de montagelijn zo aan te passen dat er zowel modellen met een verbrandingsmotor, een hybride aandrijflijn of een elektromotor kunnen worden gemaakt. Dit in tegenstelling tot Audi, dat voor een aparte assemblagelijn kiest. Het probleem is uiteraard dat elektrische modellen op aanvraag moeten worden gemaakt en dat de grote en zware batterij in de auto moet worden geïntegreerd.
Eerst in de VS
De Amerikaanse fabriek van Spartanburg zou als eerste gebruik gaan maken van deze nieuwe assemblagelijn. Deze lijn bouwt nu al de hybride versie van de X5. Tegen 2019 moeten drie modellen beschikbaar zijn met een elektrische aandrijving: de 3-Reeks, de X3 en een Mini. Het werk aan de X3 in de fabriek in South Carolina moet als voorbeeld dienen voor de andere productiesites.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!