Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Bugatti-Rimac, het is officieel

Geschreven door Frédéric Kevers op 02-11-2021

De oprichting van de joint venture Bugatti-Rimac is nu officieel. Mate Rimac wordt CEO en Bugatti zal zijn historische locatie in Molsheim behouden.

Het was slechts een kwestie van tijd, maar nu is het gebeurd: Bugatti en Rimac fuseren tot een nieuwe entiteit genaamd Bugatti Rimac. De nieuwe entiteit zal worden geleid door de oprichter en CEO van Rimac, Mate Rimac, die de steun zal krijgen van Porsche als strategische partner. Terwijl het hoofdkwartier van de joint venture in Sveta Nedelja, Kroatië, zal worden gevestigd, zal Bugatti blijven produceren in zijn historische fabriek in Molsheim, Elzas (Frankrijk).

>> Lees ook - Bugatti Chiron Pur Sport - Review AutoGids

55-45

Het kapitaal van Bugatti en Rimac Automobili is verdeeld tussen Rimac Group (55%) en Porsche AG (45%). Vergeet echter niet dat Porsche ook 22% van de aandelen van Rimac Group in handen heeft (Mate Rimac blijft meerderheidsaandeelhouder met 35%, terwijl Hyundai 11% van de groep bezit en de resterende 32% in handen is van onafhankelijke investeerders). De overeenkomst houdt in dat de nieuwe onderneming zal worden geleid door Mate Rimac en zal worden gevestigd, wat administratie en onderzoek en ontwikkeling betreft, in de nieuwe Rimac-campus die momenteel wordt gebouwd en een investering van 200 miljoen euro vertegenwoordigt. De campus wordt gevestigd in Sveta Nedelja, nabij Zagreb (Kroatië). Naar verwachting zal er plaats zijn voor ongeveer 2.500 werknemers die zullen profiteren van ultramoderne faciliteiten die meer dan 200.000 vierkante meter beslaan.

Bugatti-Rimac Automobili

Onafhankelijke productie

Hoewel de administratieve en technologische afdelingen door beide fabrikanten zullen worden gedeeld, zullen Bugatti en Rimac gescheiden blijven produceren. De historische locatie in Molsheim is dus veilig en zal de volgende Bugatti-modellen blijven produceren. De toekomstige modellen van het Franse prestigemerk zullen echter profiteren van de technologische knowhow van het Kroatische bedrijf op het gebied van elektrische aandrijflijnen en batterijen, waarvan de recente Rimac Nevera dienstdoet als boeman van het segment van de elektrische hypercars.

Het managementteam van het nieuwe bedrijf zal daarom bestaan uit Mate Rimac als CEO en Christophe Piochon, voormalig productiedirecteur van Bugatti Automobiles, als COO. Larissa Fleischer, die overkwam van Porsche, wordt de nieuwe CFO, terwijl de Chief Technology Officer, Emilio Scervo, rechtstreeks van McLaren komt. Stephan Winkelmann, die voorheen aan het hoofd stond van Bugatti, zal zich nu concentreren op zijn rol als CEO van Lamborghini. De raad van bestuur zal worden gecompleteerd door Oliver Blume en Lutz Meschke, respectievelijk CEO en lid van het directiecomité van Porsche AG.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten