In België is het aantal inschrijvingen met 90,71% gedaald in april vergeleken met vorig jaar. Ook in de rest van Europa zien we zulke cijfers, met -88% in Frankrijk en -97% in het Verenigd Koninkrijk. Maar in India zijn de lockdownregels nog strikter, waardoor elke inschrijving onmogelijk werd. De officiële verkoopcijfers staan dus op 0 voor april. Geen enkele auto is geleverd kunnen worden. Ook de fabrieken liggen stil. Na een vertraging in maart is april dus een zware klap voor de Indiase auto-industrie, die jaarlijks 120 miljard dollar vertegenwoordigt. De constructeurs Maruti Suzuki en Mahindra hebben echter wel nog 1.365 tractoren kunnen verkopen, aangezien de landbouw als essentieel wordt beschouwd in dit immense land met 1,3 miljard inwoners. De automerken werken samen met de leveranciers, distributeurs en dealers aan een herstelplan voor zodra de lockdown wordt opgeheven.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!