FCA wil zich meer concentreren op de automerken in zijn portefeuille en zal daarom tegen eind dit jaar toeleverancier Magneti Marelli van de hand doen. Dat is de eerste stap van een nieuw strategisch plan dat in juni uit de doeken wordt gedaan. Na recordjaar 2017 dankzij het succes van Jeep wil FCA dus een nieuw strijdplan, ongetwijfeld om de andere merken op orde te krijgen, want hun financiële toestand is verre van optimaal.
Nooit ver weg
“De verkoop creëert toegevoegde waarde voor de aandeelhouders van FCA en geeft Magneti Marelli tegelijk de nodige werkingsvrijheid om zijn groei te garanderen voor de komende jaren”, zo verklaart FCA de stap. De bedoeling is dat een nieuwe holding boven Magneti Marelli wordt opgericht waarvan de aandelen onder de aandeelhouders van FCA worden verdeeld. Beide bedrijven zullen dus nog nauw bij elkaar betrokken blijven.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!