De autosector sleept zich door een moeilijke periode waarin de beperkende coronamaatregelen, de chiptekorten en de onzekerheid over de EV-transformatie een grote impact hebben op het aantal nieuw ingeschreven wagens. Maar het is niet overal kommer en kwel, want de prestigemerken hebben er wel een uitstekend 2021 opzitten. Zoals Ferrari, dat het afgelopen jaar liefst 11.150 nieuwe auto's kon leveren. Dat is een stijging van zo maar eventjes 22% tegenover 2020.
-
Lees ook: hoeveel kost welk Ferrari-model eigenlijk?
Ferrari noteerde een omzetstijging van 23%, goed voor een totaal van bijna 4,3 miljard euro. De nettowinst klom zelfs met 37%, naar liefst 833 miljoen euro. Het plafond is nog niet in zicht, want de bestellingen lopen momenteel als een hogesnelheidstrein. En dan hebben we het geeneens over de verwachte impact van de Ferrari Purosangue, de langverwachte SUV die de verkoopcijfers een extra impuls zou moeten geven - zoals dat ook het geval was bij de Aston Martin DBX, de Bentley Bentayga en de Lamborghini Urus.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!