De wereld verandert, alles en iedereen verandert mee. Ook de manier waarop auto’s worden verkocht. Bij bol.com kun je er (bij ons weten) nog geen bestellen, Ford probeert in Brussel wel iets nieuws uit.
Graag shoppen
In het winkelcentrum Docks Bruxsel is Ford vandaag gestart met Smart Lab, een nieuwe customer experience die net wil inspelen op het veranderende koopgedrag van (potentiële) klanten. Die kunnen er op een wat informelere en vooral laagdrempelige manier kennis maken met de producten en diensten van het merk, weg van de klassieke showroom én op een “open” locatie waar ze sowieso graag komen. Want geef toe, welke vrouw én man shopt er nu niet graag…?
Anders dan in een traditionele “verkoop op locatie”-aanpak, gaat het bij het Smart Lab-concept om informeren én enthousiasmeren. Ford doet daarvoor beroep op een team van informanten, eigenlijk een beetje de formule die door verschillende merken ook op het Brusselse autosalon wordt toegepast. Maar daar bereikt men natuurlijk alleen een autopubliek, bij Docks passeren er ook en zelfs vooral mensen die op zoek zijn naar een nieuwe broek of schoenen. Of die een hamburger willen eten of een film zien.
Meer van dat
Er kan in de onmiddellijke omgeving wel meteen een testrit worden gemaakt. En natuurlijk ook een offerte op maat worden gevraagd. Het Ford Smart Lab in Brussel wordt gerund door FordStore AB Automotive, dat ook klassieke showrooms heeft in Vilvoorde en Schaarbeek (waar in 2021 overigens een compleet nieuwe FordStore komt).
Een echte wereldpremière is het voor Brussel trouwens niet, het concept werd eerder al eens getest in Turijn. Het is de bedoeling op termijn nog verschillende van die Smart Labs op te zetten, steeds in samenwerking met al bestaande verdelers. Kwestie van die geen klanten af te pakken, natuurlijk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!