Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Hyundai: Genesis, het nieuwe luxemerk van de groep

Geschreven door David Leclercq op 04-11-2015

Hyundai heeft besloten om van Genesis een volwaardig luxemerk te maken, zoals Lexus dat is voor Toyota. De Belg Luc Donckerwolke krijgt de stilistische leiding over het nieuwe gamma.

Onze landgenoot Luc Donckerwolke, die enkele maanden geleden de Volkswagen-groep verliet, gaat dus effectief aan de slag bij de groep Hyundai-Kia en komt aan het hoofd te staan van een nieuw project. Vanaf half 2016 zal hij namelijk de afdeling Prestige Design vervoegen, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van Genesis, het nieuwe luxemerk van de Koreaanse groep. Hyundai volgt daarmee het voorbeeld van Toyota, dat Lexus heeft, Nissan, dat Infiniti verkoopt, en Mazda, dat jaren geleden een soortgelijke poging waagde met Xedos.

Luxe

Het merk Genesis wil luxe opnieuw definiëren. De bedoeling van het project is namelijk een nieuw platform te creëren voor de toekomst van de mobiliteit op mensenmaat. De Genesis-modellen zullen vier essentiële kwaliteiten moeten bieden: een op de mens gerichte innovatie, verfijnde en evenwichtige prestaties, een atletische elegantie voor het design en een voorbeeldige betrouwbaarheid. “We hebben dit nieuwe merk gecreëerd met in het achterhoofd onze klanten, die een intelligente voertuigervaring wensen waarmee ze tijd en inspanningen kunnen besparen dankzij praktische innovaties die hun tevredenheid dan vergroten. Het merk Genesis zal aan deze verwachtingen tegemoetkomen en een voorloper worden op de markt dankzij onze merkstrategie die gericht is op de mens”, zo verklaarde Euisun Chung, vicevoorzitter van Hyundai Motor Company.

Zes modellen

Hyundai is ambitieus en plant tegen 2020 zes modellen van het merk Genesis. Het is de bedoeling dat elk model een alfanumerieke naam krijgt die begint met de letter G (van Genesis) en een nummer dat verwijst naar het segment (G70, G80, G90 enzovoort). Luc Donckerwolke zal de nieuwe afdeling Prestige Design leiden vanaf half 2016, maar zal ook aan het hoofd staan van het Hyundai Motor Design Center om Peter Schreyer te ondersteunen, die actief blijft als Chief Design Officer van de Groep.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten