Onze landgenoot Luc Donckerwolke, die enkele maanden geleden de Volkswagen-groep verliet, gaat dus effectief aan de slag bij de groep Hyundai-Kia en komt aan het hoofd te staan van een nieuw project. Vanaf half 2016 zal hij namelijk de afdeling Prestige Design vervoegen, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van Genesis, het nieuwe luxemerk van de Koreaanse groep. Hyundai volgt daarmee het voorbeeld van Toyota, dat Lexus heeft, Nissan, dat Infiniti verkoopt, en Mazda, dat jaren geleden een soortgelijke poging waagde met Xedos.
Luxe
Het merk Genesis wil luxe opnieuw definiëren. De bedoeling van het project is namelijk een nieuw platform te creëren voor de toekomst van de mobiliteit op mensenmaat. De Genesis-modellen zullen vier essentiële kwaliteiten moeten bieden: een op de mens gerichte innovatie, verfijnde en evenwichtige prestaties, een atletische elegantie voor het design en een voorbeeldige betrouwbaarheid. “We hebben dit nieuwe merk gecreëerd met in het achterhoofd onze klanten, die een intelligente voertuigervaring wensen waarmee ze tijd en inspanningen kunnen besparen dankzij praktische innovaties die hun tevredenheid dan vergroten. Het merk Genesis zal aan deze verwachtingen tegemoetkomen en een voorloper worden op de markt dankzij onze merkstrategie die gericht is op de mens”, zo verklaarde Euisun Chung, vicevoorzitter van Hyundai Motor Company.
Zes modellen
Hyundai is ambitieus en plant tegen 2020 zes modellen van het merk Genesis. Het is de bedoeling dat elk model een alfanumerieke naam krijgt die begint met de letter G (van Genesis) en een nummer dat verwijst naar het segment (G70, G80, G90 enzovoort). Luc Donckerwolke zal de nieuwe afdeling Prestige Design leiden vanaf half 2016, maar zal ook aan het hoofd staan van het Hyundai Motor Design Center om Peter Schreyer te ondersteunen, die actief blijft als Chief Design Officer van de Groep.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!