Apple staat op kop en Google en Microsoft volgen op de voet. Het Interbrand-merkenklassement telt bovenaan vooral technologiebedrijven die voor een breed publiek toegankelijk zijn. Toch zijn 15 autoconstructeurs in de Top 100 doorgedrongen, waarvan 2 in de Top 10. Toyota staat namelijk op de 7de plaats van de wereldwijde klassement, hoewel het in 2016 nog op de 5de plek stond. Volgens de studie heeft de Japanse constructeur de hoogste merkwaarde (42 miljard euro). Net daarna volgt Mercedes, op plaats 9. Tussen McDonald’s en Disney vinden we BMW op 13 en op de 20ste stek staat Honda.
Terugkeer van Ferrari
E-Bay zit tussen Ford (33) en Hyundai (35). Van 38 tot 40 volgen drie automerken elkaar: Audi, Nissan en Volkswagen. Ondanks Dieselgate blijven de twee Duitse merken dus bij de 40 sterkste merken. Nissan is met 4 plaatsen omhooggeschoven. Porsche staat op 48, Kia op 69, Land Rover op 73 en Mini op 87. Net daarachter keert Ferrari terug naar het klassement waar het in 2014 was uitgevallen. Het maakt meteen de sterkste klim van zijn segment. Tesla, dat in 2016 voor het eerst op de lijst verscheen, heeft het wat moeilijker op plaats 98.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!