Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Mercedes versterkt zijn productienetwerk voor EV's

Geschreven door Frédéric Kevers op 14-12-2022

Het merk met de ster zal tegen 2024 meer dan een miljard euro investeren in zijn wereldwijde productienetwerk voor onderdelen van elektrische auto's: batterijen, assen en transmissiesystemen.

Mercedes heeft zich tot doel gesteld om tegen 2030 een (bijna) uitsluitend elektrisch gamma aan te bieden. Om dat te bereiken wil de constructeur uit Stuttgart zijn transitie intensiveren door zijn EV-aanbod op korte termijn uit te breiden. Daarbij hoort een investering van een miljard euro in zijn fabrieken wereldwijd om vanaf 2024 een verhoogde productiecapaciteit te hebben voor batterijen, EV-transmissiecomponenten en aandrijfassen. De betrokken sites bevinden zich voornamelijk in Europa en in China.

LEES OOK – Mercedes gaat van EV First naar EV Only

Wereldwijd

Met name de fabrieken in Untertürkheim en Kamenz in Duitsland en de fabriek in Beijing in China zullen batterijen assembleren voor modellen op basis van de MMA- en MB.EA-platformen, en naar verwachting zal daar een fabriek in Kölleda bijkomen, die wacht op financiële steun van de lokale overheid. Bovendien zullen Untertürkheim en Beijing, evenals de Roemeense fabriek in Sebes, elektrische aandrijfeenheden produceren. Untertürkheim blijft de spil van deze mondiale opzet, omdat het ook assen en elektrische componenten zal assembleren, net als de site in Hamburg (Duitsland).

LEES OOK – Mercedes: meer luxe, minder A-Klasse

De eigenlijke assemblage van de auto's wordt verdeeld in drie "voertuigcategorieën": de topmodellen (AMG.EA-platform, Maybach, Mercedes-AMG) in Sindelfingen (Duitsland), de ‘gewone’ luxemodellen (E-Klasse, C-Klasse enzovoort) in Bremen (Duitsland) en Kecskemet (Hongarije) en de instapmodellen (A-Klasse en co) in Rastatt (Duitsland) en Kecskemet.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten