Bij de aankondiging van het strategisch plan onthulde Carlos Tavares, de CEO van PSA Peugeot Citroën, ook de nieuwe naam van de constructeur. Het Franse bedrijf heet voortaan Groupe PSA en krijgt een nieuw logo. De nieuwe naam – de oude dateert uit 1991 – verwijst niet meer naar de twee historische merken van de groep. Zo wordt DS, dat niet kan worden toegevoegd, niet voor het hoofd gestoten. De naam past ook bij het nieuwe elan van het bedrijf, dat onder leiding van Carlos Tavares een ambitieus plan uitvoert tot 2021.
Verenigde Staten
Bovenop de 34 geplande nieuwe modellen de komende jaren, verschijnt bij Citroën, DS en Peugeot vanaf 2016 de Full Mirrorlink-technologie om je smartphone te spiegelen. Infotainment verloopt vanaf 2018 over the air, dit wil zeggen met updates via een draadloze verbinding. In 2020 wordt dit in alle auto’s van de groep toegepast. Ook de rijhulpsystemen evolueren, met semiautomatisch rijsysteem in 2018 en een volledig autonoom systeem in 2021. Tot slot wil de PSA-groep ‘op een geleidelijke en doordachte manier’ terugkeren naar de Verenigde Staten binnen de tien jaar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!