Het “Blitz”-logo is een perfect symbool voor elektrificatie. De bliksemschicht werd in 1964 geïntroduceerd ter vervanging van de Zeppelin, een verwijzing naar de Opel “Blitz”-fiets van eind 19e eeuw. Die naam werd ook gegeven aan de snelle, lichte vrachtwagens van Opel Blitz die eind jaren 1930 op de markt kwamen.
Sinds de jaren 60 is de identiteit van Opel verbonden met deze bliksemschicht. In plaats van snelheid op te roepen, kan het Duitse merk het nu gebruiken voor elektrificatie.
In München
Het merk uit Rüsselsheim heeft dus een aantrekkelijke visuele identiteit om te bestendigen. Stellantis heeft daarom besloten het Opel-logo een beetje te moderniseren, met een scherper ontwerp dankzij een dunne scheiding tussen de twee delen van de bliksemschicht. De bliksemschicht blijft de cirkel doorkruisen.
De bliksemschicht is het centrale element van het Opel Compass, soms als aanvulling op het logo. Hij zal vanaf 2024 op productiemodellen verschijnen na de onthulling op de IAA Mobiliteitsbeurs in München van 5 tot 10 september.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!