Carlos Tavares heeft de doelstellingen van PSA (Peugeot, Citroën, DS) voor de komende jaren voorgesteld. De groep stort zich op een transformatieplan, gespreid over vijf jaar, om de nieuwe dynamiek te consolideren. In eerste instantie zal het om een 'offensief' productplan gaan, met 26 personenwagens en 8 bedrijfsvoertuigen tegen 2021. Dat komt neer op een gemiddelde van één nieuw product per merk, per regio, per jaar. De portefeuille zal bestaan uit 7 herlaadbare hybrides, 4 elektrische voertuigen en een pick-up met een laadvermogen van 1 ton.
Cijfers
De visie van Carlos Tavares zorgt ervoor dat PSA de toekomst serener tegemoet zal kunnen gaan. Tavares legt de volgende doelstellingen vast: een gemiddelde operationele marge van 4 procent voor de autodivisie over de periode 2016-2018, met een doel van 6 procent tegen 2021, alsook een groei van 10 procent van de omzet van de groep tussen 2015 en 2018, en nog eens 15 procent tegen 2021. Om deze cijfers te kunnen halen gaat PSA de O&O-investeringen beter beheren en de productiekosten en vaste kosten strenger opvolgen. Het businessmodel zal eveneens evolueren, door klanten meer diensten aan te bieden, zoals digitalisering en multimerkenaanbiedingen. Tot slot gaat PSA “gerichte investeringen in risicokapitaal” doen inzake mobiliteitsoplossingen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!