Renault stopt de productie van auto's met een verbrandingsmotor in China. De Franse constructeur gaat zijn belang in Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) overdragen aan Dongfeng Motor Corporation (DMC). Het doel is om samen met Dongfeng te investeren in de joint venture eGT New Energy Automotive (eGT) die zich specialiseert in elektrische auto's. Dat betekent dus het einde van de productie van de Kadjar en Koleos in Wuhan. De Franse constructeur beperkt zich via zijn Chinese joint ventures tot de productie van elektrische auto's en bedrijfswagens op Chinese grond, met onder meer de goedkope elektrische SUV City K-ZE, die in Wuhan wordt gebouwd.
Ook met Jiangling
Tegelijkertijd werkt Renault sinds de zomer van 2019 aan een andere joint venture in het kader van elektrische voertuigen. JMEV is het resultaat van een partnerschap tussen Renault en de lokale constructeur Jiangling Motors Corporation Group (JMCG). Renault geeft DRAC en de verbrandingsmotor nog niet volledig op, want de twee bedrijven werken nog samen in het kader van de samenwerking met Nissan voor een nieuwe generatie motoren, de levering van onderdelen en de licentie op diesel. Daarnaast zullen Renault en Dongfeng ook deelnemen aan "een innovatieve samenwerking op het gebied van intelligente geconnecteerde voertuigen".
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!