In het klassement voor operationele marges heeft BMW zich de kaas van het brood laten eten door Suzuki. Volgens kabinet EY (het voormalige Ernst & Young) wisten de Japanners een operationele marge te halen van 11,8 procent, tegenover 11,4 procent voor BMW. Ter vergelijking: Carlos Tavares is dolgelukkig als Opel een operationele marge kan halen van… 6 procent, terwijl de hele PSA-groep op 8,5 procent zit. Om maar te zeggen dat het voor (niet-premium) massaconstructeurs moeilijk is om mooie marges te halen. Fiat heeft daar veel last van, maar Suzuki slaagt er toch in om tegen de trend in te zwemmen, ondanks het feit dat het vrij eenvoudige kleine autootjes verkoopt. Voor reuzen zoals Ford en GM, met operationele marges van slechts 2,2 procent, is dit nieuws ongetwijfeld pijnlijk…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!