Na beschuldigingen van militaire spionage, een negatieve buzz van een ontevreden klant op het autosalon van Shanghai en een verbod op Tesla's op de ringwegen van Guangzhou, heeft Tesla besloten managers in te huren om de relaties met overheidsinstanties en vertegenwoordigers van de industrie en consumentenorganisaties te verbeteren.
Service verbeteren
Na het ontkennen van alle verantwoordelijkheid en pogingen om de beschuldigingen over de veiligheid en kwaliteit van zijn producten en dienst na verkoop te minimaliseren, heeft Tesla besloten om zijn aanpak te veranderen. Tesla is zich bewust van het commerciële belang die de Chinese markt vormt en van de productiviteit van zijn Gigafactory in Shanghai, en wil de interacties met politieke en industriële besluitvormers verbeteren.
Het doel is natuurlijk om het imago te verbeteren, maar ook om een positieve en pro-actieve invloed te kunnen uitoefenen op besluiten en veranderingen in de regelgeving voor de technologiesector voor grote private ondernemingen.
Anti-Elon Musk
Kortom gaat Tesla zich in China wat politiek correcter gedragen dan Elon Musk. De Tesla-baas, die op Twitter vaak de beslissingen van overheden bekritiseert en becommentarieert, heeft niet de gewoonte om zijn tegenstanders te sparen en schiet graag degenen figuurlijk neer die zijn standpunt niet delen. De vertegenwoordigers van zijn merk zullen dus het omgekeerde doen, al blijft het doel hetzelfde: druk uitoefenen om gunstige voorwaarden te krijgen voor de zaken van de Amerikaanse constructeur. Lobbyen, dus.
Tesla stuurt meestal zijn kat naar uitwisselingen tussen grote bedrijven en de regelgevende instanties, maar het bedrijf heeft onlangs deelgenomen aan verschillende van deze bijeenkomsten, waar belangrijke onderwerpen aan de orde kwamen, zoals gegevensopslag in auto's, communicatietechnologieën tussen voertuigen en infrastructuur, recycling van auto's en koolstofemissies.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!