Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Toekomst van Bentley wordt elektrisch

Geschreven door Frédéric Kevers op 05-11-2020

Voor Bentley zal de toekomst van het merk draaien rond de elektrische auto, digitalisatie en individualisatie. Toekomstige Bentleys moeten symbool staan voor luxe, duurzaamheid en sportiviteit.

Bentley ziet de milieu- en gezondheidscrisis als een kans om zich opnieuw uit te vinden. Het merk wil zijn investeringen voortzetten om een volledig koolstofneutraal bedrijf te worden, terwijl de ontdekking van het belang van het digitale in deze lockdowntijden gebruikt kan worden om de identiteit van het merk te herzien zonder daarbij de voorgeschiedenis te vergeten van de eerste honderd jaar van het merk, met waarden die een Bentley definiëren: luxe, dynamiek, individualisering.

Doelstelling voor 2025 en 2030

Om zijn doelen te bereiken, streeft Bentley ernaar om een volledig geëlektrificeerd gamma aan te bieden vanaf 2025, met enkel nog maar PHEV's en volledig elektrische modellen. De verbrandingsmotoren zullen tegen 2030 volledig verdwijnen. Bentley heeft al een stap voorwaarts gezet door twee keer op een rij de Next-award te winnen die de koolstofneutrale voetafdruk van het merk eert, maar de wens van het merk is om de tweede graad van de akkoorden van Parijs te behalen op vlak van milieubescherming. Een objectief dat samenhangt met de elektrificatie van het merk, maar ook met het gebruik van lokale en duurzame materialen, onder meer door plastic volledig te weren in het productieproces van elke Bentley tegen 2030. Bentley wil daarmee heet eerste luxemerk worden dat volledig koolstofneutraal wordt.

Adrian Hallmark, CEO van Bentley, zegt: "Dit is een ingrijpende verandering voor de industrie, en we willen aan de kop van die verandering staan. Hij schrikt ons niet af, maar hij inspireert ons. Het belangrijkste is niet om ons tevreden te stellen met het bouwen van elektrische auto's: we moeten Bentleys maken. We moeten 100 jaar Bentley-DNA in een moderne context plaatsen." In afwachting van deze deadline, worden de belangrijkste wapens van Bentley dus de PHEV-versies van de Bentayga en Flying Spur, waarvan de laatste wordt verwacht in 2021.

Individual & Digital

De toekomst van Bentley zal ook een invloed hebben op de ontwikkeling van de door Mulliner gestempelde producties, die naar een nieuw niveau van maatwerk moeten gaan. De ontwikkeling van duurzame materialen, de optiekeuze en de personalisering van de mens-machine-interface zullen dus de kern vormen van het creatieproces van toekomstige Bentleys. De nadruk zal liggen op het digitale aspect, zowel voor de interface en de uitrusting van de wagens, als voor de commerciële ervaring van de klant. De sociale netwerken worden daarbij ook niet vergeten.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten