Toyota en Daihatsu hebben niet veel tijd nodig gehad om de naam aan te kondigen van hun nieuwe budgetmerk voor ontwikkelingsmarkten. De constructeurs sloegen de handen namelijk nog maar een paar maand geleden in elkaar. De naam is verre van origineel, want Toyota en Daihatsu hebben gekozen voor “Emerging-market Compact Car Company”, of “constructeur van compacte auto’s voor ontwikkelingsmarkten”. We hebben al beter gehoord, maar goed…
Daihatsu aan het roer
Het merk wordt gelanceerd op 1 januari 2017 en komt logischerwijze op de markt in Indië, Latijns-Amerika en Rusland. Het wordt bestuurd door Masamori Mitsui, de huidige president van Daihatsu, en Shinya Kotera, die algemeen directeur is van Toyota. De stadswagens van morgen zullen ontspruiten aan hun beider brein, maar de ontwikkeling ervan gebeurt enkel bij Daihatsu. Nu moeten we enkel nog de initialen van het merk ontdekken. Zo kunnen we ons misschien een beeld vormen van het logo, dat ook binnenkort zou worden onthuld. Nog even geduld…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!