Na de vermogenswedloop werden het aantal schermen in auto-interieurs en hun grootte de nieuwe dada van de marketingafdelingen. Maar zijn die steeds imposantere exemplaren wel luxefactoren? Voor Thierry Métroz, designhoofd bij DS, is dat niet het geval, en hij zou dan ook de dashboards van zijn volgende creaties willen ontdoen van deze plaats rovende tablets.
LEES OOK Overzicht tests DS
Métroz stelt dat DS ernaar streeft om "alle schermen uit onze toekomstige interieurs te verwijderen. Het probleem met het scherm is dat wanneer je het uitschakelt, je alleen een rechthoekig zwart oppervlak overhoudt met al je vingerafdrukken erop. Dat is niet erg sexy of luxueus.” Hij vindt deze trend van steeds meer schermen een beetje dwaas omdat het niet past bij het DNA van de DS, bij de filosofie van verfijning die het merk wil uitdragen.
Alternatieven
Daarom werken de DS-teams aan de ontwikkeling van alternatieve, minder opdringerige oplossingen om meer rust in het passagierscompartiment te brengen. Deze nieuwe aanpak mag echter geen afbreuk doen aan de informatieverstrekking aan de bestuurder en de passagiers. Retroverlichte materialen met haptisch oppervlak of de terugkeer van speciale knoppen zouden dus in combinatie met geprojecteerde beelden – head-up displays, hologrammen, enzovoort – een nieuwe ruimte voor expressie en creativiteit kunnen vrijmaken in het boordmeubilair, meer in overeenstemming met de Franse luxe die het merk voorstaat.
Bron: Autocar
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!