Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Ferrari: patent voor een elektrische supercar

Geschreven door Frédéric Kevers op 09-02-2022

Hoewel Ferrari's eerste elektrische model pas in 2025 zal verschijnen, heeft de constructeur met het steigerende paardje al een patent aangevraagd voor een elektrische supercararchitectuur met de batterijen centraal achterin.

Volgens het United States Patent and Trademark Office heeft Ferrari onlangs een octrooi aangevraagd voor een elektrische of hybride sportwagen waarvan de architectuur overeenkomt met die van een supercar met de motor centraal achterin. Een bijzonder kenmerk van de ingediende plannen is dat het accupakket wordt ondergebracht op de plaats die traditioneel wordt ingenomen door de verbrandingsmotor, in wat lijkt op een subframe dat aan de centrale structuur kan worden gelast of gelijmd.

Verbrandingsmotor voorin

Deze architectuur maakt ook de toevoeging van kleine elektrische modules onder de passagiersstoel mogelijk. Beter nog, deze supercar zou ook een hybride kunnen zijn, met een elektrische motor en batterijen centraal achterin en een verbrandingsmotor... voorin. De hoofdbatterij is lichtjes naar boven gekanteld om een negatieve lift te creëren, wat betekent dat de efficiëntie van de diffusor wordt geoptimaliseerd en dat tegelijk een ideale circulatie en verdeling van de warmte binnen het platform mogelijk is, bijvoorbeeld voor een betere koeling van de batterij.

Ferrari ELectric Supercar Pattent

Allerhande batterijtypes

Volgens de octrooibeschrijving zouden de cellen voor de in de vloer geïntegreerde modules cilindrisch zijn, terwijl voor het kleinere pakket onder de passagier verschillende celtypes zouden kunnen worden gebruikt: cilindrische, prismatische of pocket (ultra-compacte) cellen.

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten