Tom Purves, de CEO van Rolls-Royce Motor Cars heeft een klein beetje extra informatie losgelaten over de Ghost. Zo benadrukt hij dat de auto een levendig weggedrag krijgt, terwijl hij toch comfortabel blijft. Zowel de acceleratie, het remmen als de wegligging moeten opvallend zijn. "Zo moet de bestuurder zijn auto gewoon in die richting plaatsen waar hij heen wil en op het gaspedaal duwen".
De Britse luxewagen staat op een verlengd platform van de BMW 7-Reeks en krijgt aluminium ophangingselementen en een actieve luchtvering met rolcontrole en variabele schokdempers. Die ophanging zou volgens Purves uitblinken door zijn gevoeligheid, want de sensoren ervan zouden zelfs merken wanneer een passagier op de achterbank van links naar rechts gaat zitten. Het geheel kan ultrasnel reageren omdat de stuurcomputer elke 2,5 seconden nieuwe berekeningen maakt. En om een ondergrondse parking binnen te rijden of een hoge drempel te overschrijden, kan de auto zichzelf 25 millimeter laten zakken of omhoog krikken.
De stijl van de grote berline is direct afgeleid van die van de concept-car EX200 (foto's) die in Genève is onthuld. Hoewel de auto "baby-Rolls" wordt genoemd, is hij toch nog steeds 5,4 meter lang. Eerder al liet de constructeur weten dat de auto wordt aangedreven door een 6,6 liter grote V12-turbo die uitsluitend door Rolls-Royce zal worden gebruikt. Hij levert "meer dan 507 pk" en is gekoppeld aan een ZF-automaat met acht versnellingen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!