Om de range anxiety van de potentiële EV-koper te bezweren, jagen de autoconstructeurs op een zo groot mogelijk rijbereik voor hun elektrische auto's. Daarbij gaan ze op zoek naar marginal gains om de actieradius van hun wagens verder en verder te verleggen. Ook Polestar streeft een maximale efficiënte na, aldus CEO Thomas Ingenlath.
LEES OOK Houdt Volvo vroegere rivaal Saab in leven via Polestar?
Maar die queeste naar een zo groot mogelijk rijbereik mag niet ten koste van de persoonlijkheid van de modellen van Polestar gaan. Ingenlath stelt dat hij gerust enkele kilometers aan range wil opgeven als dat de merkidentiteit ten goede zou komen. Het design van een elektrische auto staat nu eenmaal niet enkel in het teken van een zo laag mogelijke luchtweerstandscoëfficiënt. Het oog wil ook wat.
LEES OOK Deze Polestar is de meest populaire bedrijfswagen van Duitsland
De Chinese constructeur met Zweedse roots is volop bezig met de commercialisatie van de Polestar 3 en de Polestar 4. En die kunnen niet klagen over een gebrek aan rijbereik, want de eerste geraakt toch 610 kilometer en de tweede minstens 560 kilometer ver op een acculading. Onder meer door de doorgedreven focus op de aerodynamica van het koetswerkontwerp...
Bron: Financial Times
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!