Hoewel het EyeSight-systeem van Subaru hoge ogen gooit, staat die actieve veiligheidstechnologie nog in haar kinderschoenen. Daarom opent de Japanse constructeur "Subaru Lab", een in Tokio gelegen ontwikkelingscentrum voor kunstmatige intelligentie (AI). De analyse van door de wagen verzamelde gegevens moet de EyeSight-technologie verder verbeteren en de ingenieurs inspireren tot de ontwikkeling van nieuwe veiligheidstoepassingen. Het streefdoel: nul verkeersdoden tegen 2030.
Luc Gyzels, woordvoerder bij Subaru BeLux: “We creëren AI-algoritmen die over de hele wereld kunnen worden toegepast. Daarom verzamelen we data van het ijskoude Siberië tot de verschroeiende woestijn. Al deze AI-algoritmen worden direct op het voertuig gezet en continu getest. Tegelijkertijd testen we of de technologie natuurlijk aanvoelt en of ze voldoet aan de behoeften van mensen. Deze cyclus gebeurt niet alleen in het Subaru Lab, maar ook in realistische omstandigheden zodat deze AI-toepassingen door iedereen kunnen worden gebruikt."
Subaru Lab moet de Japanners niet alleen helpen met de ontwikkeling van nieuwe technologieën, maar laat ook toe om samenwerkingsakkoorden op te zetten. Zoals met IT-bedrijven zoals Xilinx, een leverancier van slimme automotive-oplossingen. Xilinx levert de nieuwe multi-processor system-on-a-chip voor het next-generation EyeSight-systeem. Stereocamera's vormen de kern van Subaru's ADAS-toepassingen. In tegenstelling tot andere oplossingen, scant de beeldverwerkingstechnologie dit next-gen systeem en wordt heel de omgeving razendsnel verwerkt en vastgelegd door de stereocamera's.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!